18-årsdagen passerad

Ska snart pallra mig isäng och läsa Dear John Men innan dess ett inlägg 

Idag har jag i alla fall övningskört till Lycksele och tillbaka. I Lycksele gick vi på Dollar Store och jag hittade lite spännande hundgodis! Jag vet, hundnörd ut i fingerspetsarna  Familjen brukar undvika att följa med till hundaffärer och brukar försöka dra mig förbi hundhyllorna i vanliga affärer för att de tycker att annars blir jag alldeles för långvarig!  Hur som haver kom jag hem med en deo, en skolalmanacka, lite godis, två hundben och en påse hundgodis i form av frystorkad lever/lunga/vom (?) rikare... Det sistnämnda blev Nisse helt till sig för och när vi tränade med det var hon totalt fixerad vid godisen, den var lite för god

Så har man hunnit fylla 18 också  Efter ett halvårs vänjande vid tanken var inte dagen lika skräckfylld som jag förutspått  Nejdå, ingen åldersnoja alls här...  Nej, men det var riktigt roligt (vad annars? ) att en hel massa underbara släktingar kom och hälsade på!
Fick bland annat två böcker (Dear John och Tjuvarnas Stad), Alice i Underlandet-filmen, gammelfarmors vigselring, den sista silverskeden till min samling, presentkort på frukthörnan (chokladbutik ), H&M och Mediamarkt, kuddar, porslin, pengar, blommar, Quickfinder-klotång och en massa mer saker.

Jag, Rasmus, Angelica och lille Oskar gick till Gammlia och hade en ordentlig picknick innan vi gick runt och kollade på djuren.  Oskar var råcool med sin vita solhatt och sina solbrillor!  Ska kolla om de vill vara med på bild, i så fall kommer det senare. Efter det vandrade vi och kollade på djuren, klappade lite på nordsvensken Stjärnblixten som är en av skolans travhästar som bor där i sommar, gick in i de gamla husen, båda Jämtebölegården och Wallmarksgården (hoppas jag stavade rätt...) och vi hittade även något nytt på Gammlia som hette "sameviste" där man kunde titta på en lappkåta, prata lite med en same och se på ett halvfärdigbyggt förråd högt upp i luften. Hundintresserad som jag är var jag ju tvungen att fråga om vallningen... Det visade sig att man använder finska lapphundar, oftast flera stycken som springer som i kilar runt flocken (tror det var så samen benämnde det... han ritade i gruset för att visa...) och skäller. De ska inte gå in i flocken, eftersom den skingras då. Hunden har upp till tre år sig att lära sig hur man gör annars skickar man iväg den eller tar bort den. Den lärdomen rikare vandrade vi vidare och hittade ett bygge lite längre bort, vi misstänker att det är höst- och vårvistet, men vi är inte säkra...

Imorgon blir det nog Nordmalingsmarknaden, ska se om jag hittar mer av något sånt där gott hundgodis och så vill jag köpa tjejerna varsitt nytt halsband och så måste ju Wiran få sig en alldeles egen scarf!

Slänger in bild från 18-årsdagen.


Kommentarer
Postat av: Pelle

Yo Hanna! :D jag hade glömt att du hade en blogg.. och jag hade glömt att jag hade en blogg också.. men nu har jag uppdaterat den! :D Det var över ett år sedan... XD Grattis i efterskott!! :) och jag har en present till dig här hemma! ^^

2010-08-12 @ 00:19:38
URL: http://ellilektra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0