Påsklovet so far

I veckan är det påsklov, inte helt fel om vi säger så. :)

I söndags städade familjen ur stugan och efter vi ätit middag åkte jag och Rasmus och hälsade på Angelica och hennes lilla son Oskar. Från och med nu har vi fått nya namn; tant Hanna och farbror Rasmus. Det passar bara bra till mitt pensionärsbeteende ;) I alla fall så tyckte lilla Oskar att det var fruktansvärt roligt att jag gömde mig bakom en bok och ropade på honom. Han kom springandes och ställde sig framför boken och tittade på den och då lutade jag mig lite åt sidan och tittade på honom från bakom boken. När han såg mig tittade han en sekund på mig innan han vände och sprang skrattandes till Angelica. Det var lite skräckblandad förtjusning över det hela :P
När det var läggdags för lillkillen skulle Angelica göra lite välling åt honom, och eftersom jag är mindre skräckinjagande än Rasmus (skönt att någon äntligen tycker det!) fick jag sitta och krama en liten Oskar medan! :) Angelica till Rasmus: "Nu mår Hanna gott!" Yes, indeed I did! :P

Igår hände det inte så mycket. Jag tvättade silver-mercan, men när jag sedan skulle köra in den i garaget igen bestämde den sig för att ha slukat den lilla bensin som fanns kvar i tanken... så för tillfället står den mitt på gården och är allmänt i vägen :) Hundarna var ute med mig på linan stor del av dagen innan det blev var sin prommis och två väldigt trötta hundar ;)

Idag ska jag träffa Angelica på stan och vara allmänt social medan hon springer lite ärenden till sig själv :) Efter det blir det nog hundträning för hela slanten! :D Skulle ha tagit mig iväg till någon större skog, eller helst en stor åker, för att lägga några längre spår till hundarna. Dom har bara fått gått 100-150 meters spår nu när det börjat tina bort all snö som legat i vägen. Dock ska jag säga att vinklarna tas fint :)

Kanske ska följa med pappa i veckan och åka lite timmerbil, får se om det passar någon dag :)

Bild från i fredags, innan jag och Angelica drog ner på krogen där vi mötte upp några fler kompisar :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0