Vem är vi egentligen?

Då om vi ska dra igång den här bloggen igen kan vi ju börja med en liten presentation, börja om på nytt.

Vi är tre som ska försöka samsas om utrymmet i bloggen, jag och mina två hundar.




Jag heter Hanna, är 18 år och går naturbruksprogrammet med naturvetenskaplig profil och inriktning djurvård. Vilket betyder att jag varvar kemilabbar och fysikformler med djursjukvård och hundträning. Jag bor i Umeå, i norra Sverige och när jag inte sitter i skolan tränar jag mina hundar. Vi tränar freestyle, personspår och lydnad. Efter gymnasiet vill jag bli arbetsterapeut och gärna med inriktning mot ungdomar, och om man kan lägga in hunden som hjälpmedel där skulle det verkligen inte vara helt fel att kliva upp till jobbet 40 år framåt! :)

 



Nilla (eller som stamtavlan säger: Pia), nybliven 7-åring. Hon är brunprickig och har ett blått och ett brunt öga. Hon tycker att lydnad är tråkigt att traggla, men om man tränar lite åt gången och med glimten i ögat så är det inte så dumt. Nilla tränar annars mestadels freestyle och spårar lite då och då.




Wira, den skeppsbrutna piraten, är 4 år och har lika mycket hyss för sig som Emil i Lönneberga. Wira tycker att spår är det roligaste att träna och lydnad är då verkligen inget att hänga i julgranen. Freestyle är kul det med, men det toppar inte spåret.


Kommentarer
Postat av: Zebra

Fant bloggen din igjen:) Gleder meg til å følge dere videre:)

2011-04-07 @ 20:50:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0