God Jul!

Först vill jag tacka Sabine för julkortet och alla som önskat oss God Jul! :D



Igår när jag var ute och gick med Wira mötte vi en utländsk kvinna på gångbanan. Jag satte ner Wira och hon satt tyst och fint :) Och kvinnan blev så tacksam och sa: "Du är snäll. Snäll." Och Wira tyckte att HON var snäll och kastade sig fram för att lukta på henne och hon blev rädd och ropade till. Förklarade för henne att Wira bara trodde att hon hälsade och då sa hon: "Jaha, hej, hej!" :P

Idag har det varit shoppning av de sista klapparna :)
Utnyttjade även mammas "halva-priset-kupong" på Lindex och köpte en jacka jag har ittat på i september :D Jättefin och så blev det en liten halsduk med :)
Dock blev det varmt att stå där med jackan på och klura om jag skulle ha halsduken i eller utanpå jackan, så jag började få humöret som varje klädshopping slutar med ;) Det humör som gör det så tråkigt för mig och de som är med mig (a)

Idag är det tyvärr jättehalkigt så hundarna har inte fått så mycket alls. Mamma följde med mig ut för att träna tyst och skall med Wira.Nu har det snöat och den där snön är då 10 gånger bättre än gruset (som btw nu är UNDER isen...) Hoppas det är tillräckligt "o-halt" imorrn för att kunna dra ut för hundmötesträning. Var ute med henne igår och det blev två, som jag kallar det, indirekta möten och ett direkt. Men att gå med en hundrädd hund som rehabiliteras på en trång och halkig gångbana är INTE alls bra... Så jag korsade gångbana och gick in en bit (vid elljusspåret) så att det skulle bli lite distans mellan oss. Wira betedde sig inte bra utan tokskällde ganska rädd och gjorde utfall. Helt och hållet mitt fel eftersom jag visade Wira att det var något farligt och jobbigt. Men det hade inte funkat på gångbanan, utan då skulle hon dragit mig över isen och nått fram till hunden (även om hon inte drog så skulle hon bara behöva sträcka ut halsen så stor de öga mot öga).

Ikväll åkte mamma och pappa på typ Maxi eller nåt och under den, ganska långa, tiden sjöng jag och Erika singstar :) jag har blivit bättre! :D Hon vinner inte alls lika överlägset nu ^^ Men så har jag fått veta att när vi fick det så lät hon mig vinna på min favoritlåt xD

Btw, ni i klassen som tycker att jag har "selektiv" hörsel ska veta att jag har orsaken till det nu! Såg just på en film från när jag och Erika var små att vi satt och skrek varandra i öronen! xD

På tal om klassen förklarade jag att (när vi av någon anledning pratade om chokladkalendrar) jag tyckte det var "oetiskt" att äta upp alla godisar innan ;) Men då blev jag kontrad med att det var oetiskt ätt spara dom så att amn en dag kan få äta flera (a)

Det verkar gå nå mer skit på msn nu... Har fått 2 meddelanden nu från offlina personer som skickar nån helskum länk. Jobbigt...

Nu är det bara drygt 3 dagar kvar till julafton!! :D Ni kanske vill ha nåt av mina julkort då :P (det är bara att klicka på bilderna för att se de större)

   


Kommentarer
Postat av: erika

haha, haha, haha, det var väl bara jag som skrek i ditt öra? ;) ;) ;) var nog lite hyper då xD xD

2008-12-21 @ 18:30:43
Postat av: Anonym

Svar: Nähä? :P

2008-12-21 @ 18:43:39
Postat av: Angelica

Gillar bilden på wira.. nilla ser lite äcklig ut don't you think?

HAHAHA ^^

2008-12-21 @ 23:50:13
URL: http://punfervokef.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0