Hemsidan back in business!

Som rubriken säger så är hemsidan "back in business" ;)
Ny layout, nya bilder och text och ett totalt nytt upplägg. Kika gärna in på den: www.influensaekipaget.webb.se

Idag var det första dagen på jullovet kändes skönt att få sluta en dag tidigare än alla andra ^^
Den här spenderats så här:
8.14 klev upp ur sängen - utvilad till och med ;)
Såg på tv, animal planet (och barnprogram ^^) i några timmar.
Klädde på mig, borstade tänderna m.m.
Åt lunch strax efter 10 samt kollade på filmen jag köpte igår Tim Burton's Edward Scissorhands. Ganska bra :) Hade dock förväntat mig lite mer kanske inte skräck men åt det hållet. Lite mer dunkel ljussättning och musik, ni vet som typ Corpse bride och Sleepy Hollow. Den här var färggrann och ljus. Typ mer som Kalle och chokladfabriken :P
Gillar Tim Burton's filmer, hoppas jag får Sweeney Todd i julklapp ^^
Åter till min dag.
Kikade på lite mer tv efter filmen och gick ut med Wira strax efter 12. Lite tyst och hundträning. Det direkta mötet skulle bli på en halkig gångbana, inte det optimala... så jag vet att jag gjorde fel som korsade gångbanan och gick in på sidan och signalerade därför till Wira att det var något farligt. Så hennes beteende mot den hunden blev ju då värre.
13.41 hade jag säkrat här hemma och tagit på Nilla kopplet. Hon fick träna på att inte dra, det gick ganska bra tillslut :P
halv 3 var jag hemma igen och hittade Erika vid köksbordet, vi snackade lite och jag fick se hennes superbetyg och så åt vi upp det sista av pappas Toffifee ^^
Nu sitter jag här och bloggar :)
Ska göra middag ikväll. :) Det blir kotletter i någon hemmasnickrad gräddesås med soya, hasselbackspotatis, ev bearnaisesås ^^, en grekisk sallad med fetaost (MUMS) och vitlöksbröd. Med andra ord en riktig dundermiddag ;)

Igår var jag och mamma och tittade på Erikas träning, var roligt att se och jag fotade :) Tyvärr har jag inte hunnit lägga in bilderna än...
Igår hade vi två vanliga lektioner innan avslutningen. Först var det lärarfri vinterekologi (avsnittet i växt o djurliv som vi håller på med) där jag och Sabine hittade ÄLGSPÅR över hennes ruta och rysligt nära min :D Äntligen lite skoj :P
Seadn var det dags att pinna ner till lagårn där vi fick pyssla med korna. Vi tvättade en så social ko som 730 Blun. För att få med henne klappade man lite på benet och sa kom då så följde hon efter :)
Sedan klippte vi en annan ko inte en SRB som Blun utan en stooor låglands :P Hon var inte lika social men tyckte att det var skönt att bli borstad hon med ;P Hon testade vi även att klippa på :) Gick ganska bra :)
Sedan klättrade vi in hos baggen John och hans brunstiga tackor, jättesnäll kille brydde sig inte om oss utan vi fick vara där :)
Det var ett tacklamm som var så översocialt att hon klättrade upp med frambenen på staketet emellan för att bli kliad :)





Ha det bra 


Kommentarer
Postat av: erika

svar: tack =)



du gjorde säkert jättebra me wira :D

2008-12-19 @ 16:36:26
Postat av: Ellen

Vilken fantastisk bild på Wira! :D Hur fin som helst, hon ser så klok ut :) Vi njuter också av jullovet här ;) Och som det ser ut nu kanske vi ska till Umeå en helg någon gång i Januari =)

2008-12-20 @ 14:26:11
URL: http://nogg.se/Bennikell
Postat av: erika

svar: haha ja me ;P den äger XD

2008-12-20 @ 17:19:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0