Sista inlägget innan jul? uppdaterat ^^

Julen närmar sig med stormsteg hörni!
Har fått superfina julkort på mailen :D


Från Wiras mamma Fina och hennes familj :)





Idag har jag gett Rasmus hans födelsedagspresent som bestod av en fika på Mekka. Tog en saffranssemla, men den var inte lika god som jag hade väntat mig...
Hittade en julklapp till Ankan med. :)

Nu ska Sabine snart komma och det första vi ska göra är att få ge Wira ett hundmöte ;) Roligt ska det bli :D Då kan hon få sina paket med :) Jag har till och med rimmat på ett! :O ;)

Det blev lite julfotning med supermakrot för någon dag sen, har nästan aldrig testat det men det är superbra :)

 

Och är det jul så är det ;)

men ni behöver inte vara orolig, den var tom ;)
Dock märkte vi på julbordet i skolan att jag inte ska dricka allt för mycket julmust om klasskompisarna ska orka vara med mig (a)

Tränade Nilla för nån dag sedan med an kameramamma som passade på att fota kråkan avundsjuk ;)

Som btw har fått sig en dikt skriven av mig :)

Sidensvansar, kråkor och skator du jagar,
något skojigt du behagar.
Du rycker sliter och drar,
på is men även om marken är bar.
För att fånga dessa flygande väsen,
får man om idéer inte vara kräsen.
Testa alla knep du har,
du kanske fångar en om några dar.
Under granen vi klär,
ligger en klapp till dig som jag håller så kär.
Om jag kunde ge dig vad jag vill,
skulle världens fåglar strax vara dig intill.



Nilla har också fått en ;)

När vi freestyle dansar
du skuttar och flamsar.
Usch för regn, vatten och snö,
när man kan visa sig efter tö.
En varm sommardag du helst solar,
och undviker poolar.
Det bästa som finns är kyckling,
du är så enormt söt när du är lycklig!
Att se dig jaga flugor är underhållande,
ja rent av förtrollande.
Vi sitter fortfarande och gapar,
när du gått ut och solen i dig lapar.
Visst, släkten kan vara värst,
men vad gör det när du ändå är bäst?



God jul och gott nytt år!!!

Kommentarer
Postat av: erika

härliga dikter! :D

2008-12-22 @ 19:03:31
Postat av: Angelica

nice dikter. men den om nilla ver lite äcklig ne?

HAHAHAHA ^^

2008-12-22 @ 21:40:57
URL: http://punfervokef.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0