Drömmen alltså

Man vet att det var länge sen man bloggade när inloggningsrutorna har glömt bort vilken mail man har ;)

Skolan tar upp enormt mycket av min tid och det som inte tas upp av skolan går till hundarna och lite tv ;)
Äntligen börjar jag se ett ljus i denna eländiga plugg-tunnel. Det finns en chans att man hinner julpynta rummet sitt innan påsk. ^^

Känns så ofantligt skönt att etologin börjar bli klar. Missförstå mig inte jag tycker det är jätteroligt, men det är tidskrävande. Hade btw prov i det idag, kändes bra och var inte alltför svårt :) Dock var vissa frågor en aning kluriga ;)

Det finns inte så mycket mer att säga förutom att Wiras hundträning går bra, som Ellen säger, rysligt bra. ;) Jag tror jag ska sno det uttrycket ^^ Hon är inte alls lika rädd och är tusen gånger lättare att få kontakt med än innan :D Nu är det tyst som står på schemat, det går också bra, mycket bättre än jag trodde. Ibland när hon blir tyst och jag säger tyst vänder hon sig mot mig innan jag hinner klicka :D
Vi har uppgraderat oss inom hundmötena med, nu är det inte att omvandla rädslan utan att få henne bli neutral runt andra hundar. Vi kunde till och med ta in henne i den lilla klubbstugen som finns på Strandvallens hundskola nere i Nordmaling :D Då var det för att träna tyst men hon satte sig tillslut med ryggen mot de andra hundarna och tittade på mig för att få korv <3 Nästa gång ska vi ta med henne in i gröten direkt ;) Både jag och mamma blir så förvånad, nästan chockad, över allt hon kan. Jag har lärt mig att en hunds individualdistans är 15 meter och att innan en hund lägger av med ett beteende testas det igen en gång, kraftigt. Det är så coolt vad mycket hon kan och jag får vara som en enda stor svamp och bara suga i mig allt hon säger ;)
Borde egentligen skriva ner det, det är intressant att ha i framtiden tror jag  :P
Nilla tränar inte hundmöten nu utan hon får bara busa i skogen och träna lite freestyle ibland, hon tycker väl att det är helt okej även om hon skulle vilja göra så mycket mer! Snart är det jullov, det ska ägnas till stor del åt mina tjejer :)

Tryggve berättade att nästa uppgift i datakunskapen är att fota en bild ute på skolan som vi ska använda till julkort. Skoj! :D Då kanske han kan lära oss hur Gimp fungerar, hoppas det är ett program i Photoshopklass och gärna ännu bättre ^^

Arbetsmiljön har vi fått framskjuten en dag, ja tack!
Etologin har vi fått helgen på oss med, bra för jag måste erkänna att jag var lite väl sen med att börja med Arragon ^^

Hade en rysligt sjuk dröm imorse:
Hela klassen åkte buss till Piteå...
Det var en asläskig tant som kom på bussen helt random där som dummades och var allmänt hotfull: Jag satt i mitten av bussen först men flyttade runt. Tillslut satt jag längst bak och då kom den där tanten och satte sig bredvid mig men eftersom hon var så creepy flyttade jag på mig o hon satte sig på min plats så tittade jag på henne och hon tittade på mig hånfullt o sa hånfullt och nonchalant med en oskyldig röst: "du satt väl inte här hanna?" How the h*ll kunde hon mitt namn?? :O
"Nej, jag satt i mitten" sa jag.
"Då kan jag komma fram dit och sjunga en refärng med dig" (på vägen tbx hade hon sagt att vi alla skulle sjunga)
Men då såg Sara G skräcken i mitt ansikte o sa "men jag sitter där med"
Snabb o rädd som jag var "o jag sitter med dig sara!"
Sedan kom vi fram och hoppade av bussen på en slingrig skogsväg (tanten stannade). Då tog Tryggve fram sin GPS, han hade planerat att vi skulle ut på geocatching. Så vi gick iväg då och kom fram till en liten stuga. Fär såg vi en sorts älg (den hette: ----älg) som såg ut som en sån där afrikansk (vatten)buffel? den kom springande förbi oss. och jag flyttade lite på mig för att se den bättre där borta där den stod.
då vände den sig om och sprang mot oss! :O
"Ojdå" skrattar Tryggve.
sedan kommer den springandes mot oss igen och jag, ellinor03 o amanda kastor oss in i stugan (som visar sig se exakt likadan ut som våran) och "älgens" mule kommer mellan dörren och karmen men ellinor tar i och drar igen dörren så att buffeln drar ut mulen. sedan hör vi en smäll. Jag försöker titta genom den nykomna glasdörren bredvid ytterdörren men ser ingenting och frågar därför ellinor "var det där dörren" "ja" svarar hon.
sedan hör vi hur buffeln går på taket
Sedan springer vi in i mitt och erikas rum och ser att fönstret där går att ta sig igenom, lycka! Jag gör klart för amanda o ellinor att det är min stuga - jag ska ut först!
Buffeln tar sig in genom dörren och ser mig som precis klättrar ut genom fönstret och ner på altanen. och kommer springandes mot mig. ellinor o amanda är spårlöst försvunna.
jag springer på framsidan där hela klassen står och säger fort vi måste bort!
Tryggve "den är på taket, ta det lugnt"
"nej den är inne!" säger jag.
okej alla in i huset igenom som nu har mormor o morfars kök med två dörrar. nån ser den där buffeln komma och ropar "KOD RÖD, KOD RÖD!!" alla in i köket och drar igen dörrarna så hårt dom kan och håller i dörrarna hårdare.
Jag går till tryggve och säger " vi måste ringa larmcentralen i piteå!" (där vi är)
"nej" säger han och jag hinner tänka "va?! ska han ringa larmcentralen i skellefteå?"
han fortsätter "piteå är här för mig"
jag vaknar 6.22 och vi skulle just ringa larmcentralen.


Kommentarer
Postat av: Angelica

xD fan vilken skum dröm.

2008-12-11 @ 08:18:02
URL: http://punfervokef.blogg.se/
Postat av: Ellen

Hahah jag skrattade högt när jag läste att älgbuffeln var på taket ;P Kan riktigt se det framför mig (A) RYSLIGT roligt ;) Och vad imponerad jag blir av dig och Wira, fan vad ni är braa! :D

2008-12-11 @ 10:12:37
URL: http://nogg.se/Bennikell
Postat av: erika

HAHAHA, är tanten Angelica? haha, nää nu va jag taskig, kanske rasmus? ;)

2008-12-11 @ 17:10:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0