Boxberikning

Erika har gjort om min bloggdesign, tack :D

Idag på etologin gjorde vi livet roligare för grisarna ;)
Jag och Anna slängde in lite halm med gömda äppelbitar, det var enormt kul tyckte dom :)
Sedan slängde vi in en aktivivtetsboll med kattmat, den var inte alls kul, utan dom puttade upp bollen på pallen (alltså typ en byggpall, det stuket, fast inte en riktig byggpall) där dom kan dricka, bajsa och kissa....
Sedan när bollens halvtimme hade gått klättrade jag in dit för att ta bort bollen, grisarna är så nyfikna och nafsar ;)
Mina och Annas grisar blev döpta till kryss, streck, prick och ring ;D
Vi gick in på "BB-avdelningen" i svinhuset och såg jättesöta griskultingar som inte var större än 20 cm lång, så sööööta! ^^

Idag fyllde Angelica år, Katarina med, men henne ska vi uppvakta senare... I alla fall fick Angelica en påse choklad av oss, och en kotte, lång historia ;D
Det var en mjölkchoklad med havssalt, den fick jag smaka. Det var hela saltkorn, det var ganska gott faktiskt, lite väl salt bara...

Jag har kommit på att minst en helgdag varje månad ska jag få världens mysardag! Jag börjar i helgen ;D
Jag ska köpa mig lite choklad på Frukthörnan <3 minst en god, god, god (stor) chokladbit som heter Dark King ska vara med, samt samma sort som havssaltschokladen fast mörk choklad utan salt men med chili ;)
Frågan är om jag ska köpa en tidning eller om jag ska läsa en bok till, eller kanske rent av se en film ;)

Dagens tjuvlyssnat:

Röda linjen, efter T-centralen

En tjej och en kille ~20 sitter mitt emot varandra. De verkar vara ihop.
Tjejen: Kolla vilken kul reklam. (Pekar på en affisch)
Killen (rynkar på ögonbrynen): Vadå, den var väl inte kul?
Tjejen: Eh, hallå, jag var ironisk!!
Killen: Du suger på ironi. Ta en ironikurs. Det kanske finns på Stockholms universitet.
Tjejen (skitsurt): DU kan ta en sån kurs!
Killen: Jag sökte, men kryssade i "inte intresserad" för att vara en duktig elev redan från början.


Kommentarer
Postat av: Cilla

Ha ha, bra historia...

2008-11-06 @ 08:10:55
URL: http://daimilus.blogspot.com
Postat av: josse =)

Snygg blogg! :D

2008-11-06 @ 14:36:29
URL: http://josefinemandarin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0