Kultiiiiing

Idag hade vi djurkunskap, vi fick vara ute med kalvarna först. Kåla har blivit så stor, så stor, hon står inte hos kalvarna längre, utan i grp 2, lilla tjejen (på hela 105 kg!!!) ;)
När Sara hade vägt sin kalv skulle hon komma ut till oss som tränade lite showmanship, som jag sagt tidigare är det utställning med kor typ ;) puttade typ hennes kalv ut hene genom dörren så hon flög all världens väg och kalven stack! Som tur var slog Sara bara i höften, armbågen och ett finger, verkligen tur att huvudet inte slog i asfalten som är just där...
(kalven kom till dom andra kalvarna)
Sedan fick vi se medan halvklass djurvård dissikerade en fårmage, det var intressant, även om man tillslut mådde lite, lite, lite illa av lukten...
Sedan var det vägning av smågrisar! :D
Dom är så små, så små, den tyngsta tror jag vägde 2,7 kg...
Den minsta vägde 1, men han var pigg och kry ;)
vi plockade upp alla i en vagn med halm i, jag fick gå in i kultingdelen, lite avdelad så att kultingarna kan gå undan från mamman till en värmelampa (suggan hade vi stängt ute i gången), eftersom de två som var kvar kom på att om man höll till i en speciell del av det stället kunde man inte plocka upp dom ;)
Dom är så söta, och luktar inte alls gris på något sätt, utan dom luktar faktiskt lite gott, ni vet som bebisar kan göra ibland xD
I alla fall var några lite blodiga eftersom dom var kastrerade (galtarna), så drygt 5 dagar var dom nog :)

Gullig kille :)

Efter badet, vi hade livräddning idag, MYCKET lättare än grubbes... gick jag och Amanda in till stan, där åt vi varsin rullkebeb på Queens, det var gott, och kul ^^

Hundarnas inklickningsschema flyter på bra :D Nilla blir lätt rädd om jag råkar klicka lite nära henne, men jag får tänka mig för helt enkelt. Dom är duktiga och fattar snabbt :) Imorgon är sista dagen för inklickningen, sedan ska vi få träna på som vanligt tills på måndag då jag och Wira ska på nästa träff :) Ska bli spännadne :D

Imorgon har vi matteprov och engelska glosor, måste se så att jag fortfarande kan glosorna ;)

Fick igen djurkunskapsprovet idag, 41 av 42,5, känns bra det ;)

Dagens tjuvlyssnat:
Två killar ~10 står och betraktar det två meter höga och spetsiga staketet runt Maria Elementar grundskola.
Kille 1: Undra varför man har gjort ett sånt här staket?
Kille 2: Det är för att man inte ska kunna göra inbrott i skolan.
Kille 1 (tittar skeptiskt på sin vän): Visst! Som om nån skulle bryta sig in för att plugga i smyg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0