Privatträning

Igår var privatträning 1 av 4 på Strandvallens hundskola.
Hon klargjorde problemet, vad vi hade försökt "bota" det med, målet med träningen och frågade lite allmänt om henne, t.ex. varför vi tog henne så sent.
Hon visste vem herr Quai's var ;) en liten parantes xD

Jag fick ett inklickningsschema, på fredag är vi klara med det :) Det går ut på att träna klickern på 4 olika sätt och en minut på varje sätt :) Båda hundarna ligger under den behandlingen nu ;)

På måndag kväll ska vi dit igen, samtidigt som hon har en klickerkurs, så de ska få se hur man testar olika metoder på en nyinklickad hund ;)

Jag fick veta att jag har en fin, mjuk, liten schäfertik som är rar i hjärtat :] och lite låg som har social rädsla. Jag fick även veta att det är samma beteende när hon skäller vid dörren...
Wirat blev jätterädd när tränarn kom ut från toan och sprang snabbt in i rummet där jag var igen ;)

Jag och pappa såg en räv när vi åkte därifrån ^^




Dagens tjuvlyssnat:

En grupp barn ~7 pratar om Halloween.
Pojke 1: Tänk om man vore ett monster.
De andra: Läskigt!
Pojke 2: Tänk om man vore Dracula.
De andra: Uuuusch!
Pojke 1: Christer Sjögren!
De andra barnen (skriker): Aaahh! (och springer iväg åt olika håll i panik)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0