Skall och friiistaaajlah!

Ikväll har Wirat tränat lite skall, testa än en gång med uppbindning och det nya hemmagjorda levergodiset (receptet kom med ett mail från en som hittat det på en blogg) Det gick hur bra som helst :D
Nilla fick gå ut och träna lite friiistaaajlah, de var askul tyckte vi båda, störtskönt ;D

Receptet, kom ihåg att det är lånat från någon annan i den enorma supervärlden Internet, så fantastiskt recept du tagit fram, mina hundar ÄLSKAR det! Tack ^^

Levergodis!
100 grader i en 1h

1 leverbiff-korv (300g)
1 ägg
5 dl mjöl (elr det som behövs för kladdfri smet)

4 längder på bakplåtspapper på plåt och in i ugn.
Skär i slantar när den tas ut och kan frysas in.



Gick med Ankis och hennes styvsyrra Sofia på skyltsöndag, roligt :)
letade lite julklappar och så, men det var bara angelica som hittade... Hittade dock nåt jag funderade på till Erika... måste prata med mina paranteser (som ellinor säger, vilket komiskt uttryck ^^) om det :P Åt rullkebab på Queens, yummie ^^

Imorrn är det skol, på schemat står det:
- matte (ekvationer, nice ^^)
- data (impress elr calc?)
- svenska (myter, så himla kul! ;D)
- växt och djurliv (hoppas vi får mikroskopera)
slutar 14.00 ska ta vindelbussen tror jag ^^

Bakade rulltårta igår, slängde ner lite kakao och fyllde med jordgubbssylt, det blev väl lite mycket kakao och alldeles för mycket och fel fyllning xD skulle ha fyllt med typ marsansås, mums ^^

Imorrn blir det ingen Nordmalingsträning utan vi ska träna på mer eftersom Wira inte kan skall än, ska dit nästa måndag "vanlig tid" ;)

Erika och mamma har kommit hem från regionslägret i basket, läs på Erks blogg om hur det gick och var :)

Nilla hade ont mellan några tår igår, rengjorde med vatten, torkade torrt och smörjde in med lite ringblomssalva och idag är det typ bra :D  ska smörja in idag och några dagar till för att det ska bli helt bra :) Det är hemmagjord ringblomssalva, vet inte om det är mormor eller mamma som gjort den, men den innehåller olja, ringblommor och bivax tror jag, inga konstigheter, bara en massa fett ;)

Hittade en bild (ni vet såna som man tar i automater till ID) på Erika uppochner i chipsskålen, heheheheheh xD

Försökte mig på lite av det byråkratiska i etologin, blev nöjd med min inledning! :)
Nu ska jag läsa lite på andras bloggar och kanske rent av gå isäng och läsa skattkammarön (svenskan) så jag inte behöver hetsläsa dan innan, som vanligt ^^

Ha det!

Kommentarer
Postat av: Angelica

HEHU! ^^

2008-11-30 @ 22:40:09
URL: http://punfervokef.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0