Tung klump

Igår var vi i vännäs för röntgningen av Wira, det gick bara bra :)
När vet kom in och skulle lyssna på hennes hjärta fick han massor med pussar av schäferklumpen, som btw väger ganska mkt nu, 29,1 kg ;)
sedan blev hon sur när han stack henne i frambenet med bedövningen.. ;) tillslut gav hon med sig mot sömnmedlet och somnade, det gick ganska snabbt ;)

då kom en annan in, kanske en assistent och satte på min lilla Wira en munkorg! :O stackars gumman, hon sa att det var för att dom inte riktigt vet vad dom gör när dom sover...
Sedan skulle jag lyfta en avslappnad hund, som väger nästan 30 kg, och bära henne från rummet till röntgenrummet, inte långt, men det knakade lite i ryggen på mig.. ^^
Sedan skulle hon i nån spec krubbvagga elr nåt på rygg, då gick jag med på att assistenten fick hjälpa mig.. xD

Ut i väntrummer med oss, då kom Dumle från skolan in. Samt en jämthund som hade en GIGANTISK bula i pannan, han hade blivit sparkad av en älg på jakten, lilla gubben, han hette Blixten hörde jag, jättefin var han och pigg med :)
Det var typ ett helt draghundsspann där, skulle säkert vaccineras för alla hundar var klar snabbt, ena huskyn efter den andra kom förbi och alla 5-6 var klar inom några minuter :P

När Wira vaknat igen kom assistenten ut med henne, hon var jättepömsig, lilla gumman :P hon kände knappt igen oss ju xD såg ut som han hade grinat med, det hade runnit från ögonen på henne, säkert drog munkorgen ner lite av ögonen så dom fuktades ganska rejält... aja, nu är  det bara 3 veckor kvar innan svaren kommer :P
Hon har säkert C, kullsyskonen som har testat enligt SKK's hunddata har C iaf.. Huvudsaken hon inte har ont :)


Det var snö i vännäs :P


Bilderna är tagna med mammas mobil, ingen höjdarkvalité då ;)



På söndag är det dags för första privatträningen :D

Klicka på bilderna för att se dom större.
   



Kommentarer
Postat av: erika

haha, lilla pömsiga wira :P hur många gånger ska du ha privatträning?

2008-11-01 @ 16:28:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0