Bilder, vänner!

Har varit FF i helgen här i huset. Jag och Erika åt en massa gott (pizza, toasts, choklad, ostkrokar, dipp, chips, dricka...)
Igår:
Gick och lånade lite filmer, bl.a. Dirty Dancing (den 1:a) och 10 000 BC. Jag såg den på bio, när den nu gick, med min kusin och tyckte väl att den var sådär... Den var faktiskt riktigt bra (såg den i morse) den här gången. Men jag VÄGRAR I STEN att ge Darjeeling Limited en chans till i alla fall... ;)

Sedan tog jag och Erika en prommis med hundarna ner till affären för att köpa in viktiga saker som toapapper och choklad ^^ Wira skulle busa med Nilla i koppel kom hon på, får inte göra det, hon gjorde så att jag vred benet lite konstigt och utropade ett mindre vackert ord i form av en svordom, inte det smartaste för sedan visade det sig att det gick ett par med en flicka på 7-9 år inte långt bort... oops!

Sedan fick gullungarna busa på gården :)




Gillar de här bilderna :)

Efter en stund, närmare bestämt kanske en och en halv timme, drog jag och Erika ut hundarna och kamerorna på en riktig långpromenad. :D Ungefär 6-8 km, vet inte riktigt, men jag tror att enkelvägen över ängarna är ungefär 3-4 km.
Mitt ute på Änge kommer min djurkunskapslärare förbikörandes på väg mot skolan xD



Wira på Änge på väg till skolan :)


Nilla på Änge på väg till skolan :)

Väl framme var det Erika som fotade och jag höll i hundarna. Erika gick i kobajs, heheheheh :P
Sedan smet det en "kulting", lite, lite mindra än våra hundar men är inte ett halvår ens, ur utehägnet, Wira blev asskraj!! xD
Vi gick iväg en bit och grisen följde efter och luktade lite för att känna vad det var som var där ;) Men den var minst 25 meter bprt från oss. Erika var lite skraj hon med, att den skulle komma fram till hundarna xD
Vi gick till framsidan av svinhuset där Erika fick hålla i båda hundarna och så sprang jag in och hittade som tur var en skötare precis innanför dörren och berättade att grisen hade smitit ut. Igen, visade det sig ;)
Vi gick och fotade "lila sallad", ser ut så xD innan vi påbörjade den långa vandringen hem och var hemma runt fem. Vi hade då varit ute i drygt två timmar. Hundarna var helt, totalt utslut ;) De sov hel kvällen medan jag och Erika såg på film, sedan gick vi ut på gräset och pinkade dom, som vi var tillsagd, klockan tio. Elr klockan nio hos oss för vi ställde tillbaka klockan då ;) (efter att ha ringt till mamma -och pappa- i Sundsvall och frågat xD jag sa att man ställde fram och Erika att man ställde bak den)
Sedan tog vi på oss pyjamas och borstade tänderna och så och la oss i mamma och pappas säng och såg Dirty Dancing. :) Nilla låg hos mig halva natten, blir trångt med en stor, lite rund, dalmatinertik på 30 kg som ska ligga under täcket mitt på sängen (maghöjd). och hon kan ju itne ligga i ytterkanten så att man kan ligga lite mer på den andra sidan av sängen, nejdå, utan GullNilla ska ligga på innersidan så att hon inte trillar ut xD
Jag gick på toa nån gång runt fem och sedan kom Wira och la sig vid Erikas fötter, då visade jag Nilla att jag ville ligga själv, men jag tror inte det gjorde nåt, för Nilla ligger nog hellre hos Erika. :) (Jag låg i mammas säng och Erika i pappas, och därför låg Nilla hos mig i början, hon ska ligga hos matte (mamma) ju!  ;) )
Så Erika vaknade med en dallis under täcket, en schäfer som vräkte ut sig i fotänden och ont i ryggen ;)
Jag sov gott ^^
Hundarna var ute och pinkade runt tio, som sagt, och sedan pinkade vi de på morgonen runt halv 11, då dom började vakna och inte bara sov... :P Det blev ju runt 13 timmar, men det r bäst att låta dom sova, det är ju efterallt helg ;) Jag och Erika klev upp runt nio.
Haha det visar ju att Wira driver med mamma och ska testa henne, eftersom en vanlig vardagskväll, då de har pinkat runt tio, ska Wira ut minst en gång, gärna två-tre, innan mammas klocka ringer klockan sex.

Idag skulle de få träna lite, Wira fick träna lite på att lyssna och förstå, så det blev lite att jag visade och pratade tyst, tyst. Det behövdes, blev bättre uppmärksamhet på henne sen :)
Nilla däremot skulle fåna sig lite en aning, så hon sprang ur positionen mellan när jag gick ett steg. Blev så himla less, så hon fick leka lite med jeansbenet ett tag sen gå in och klippa klorna. Hehehe :P Nää, hon var superduktig med, på spinn och hopp var hon taggad och skötte sig exemplariskt! :D

Nu har mamma och pappa kommit hem med en påsa daim var åt mig och Erika och en mjuk, gosedjurs-fotboll åt tjejerna, Nilla ÄLSAKR den! ;)

Jag sitter just nu och bloggar samtidigt som jag lyssnar på A gritos de esperanza av Alex Ubago, man smääälter till hans röst ^^

Hemsidan har jag arbetat lite med idag :) Wiras stamtavla är klar, med bilder, och Nillas är påbörjad, har fixat två led (Nilla och mamma och pappa) måste ha bild på nillar mor- och farföräldrar. Gärna en huvudbild på hennes pappa... Men man tager vad man hittar... ;)

På tisdag kommer nog min bok om hur man tecknar hundar :D Adlibris hade skickat den i fredags :)

Mamma läste genom min svenskanovell, rättade lite här och där och sa att den var bra och att jag hade bra fantasi :) lycklig hattifnatt är jag ^^

Citat från min novell, måste fixa ett namn och rita en framsida! :D Kan göra det imorgon när jag jobbar (ska kopiera lite på mammas jobb, och medan den kopierar kan man rita, göra fina skyltar med stämplar ^^ som man sätter upp på lite random platser, så de blir lyckliga när dom hitatr dom ^^ dom suckar säkert och tänker "men hanna!" och plockar ner lapparna till närmaste papperskorg xD) I alla fall, citatet:

"Andas den?" Marie hukade ner sig vid Seths vänstra sida.
"Tyvärr" sa Seth och gick därifrån.
"Vad fasen håller du på med?!" ropade Marie argt efter honom. "Du fattar väl att vi inte bara kan lämna henne där?!"
Seth ignorerade henne totalt. Men Marie var snabb och hann lätt ikapp honom. Hon slet tag i Seths skjorta. "Nu följer du med mig tillbaka så vi kan hjälpa den stackars tjejen!" Marie sökte Seths ögon. Han suckade. Hon hade alltid varit väldigt human och ville alltid att alla skulle ha det så bra som möjligt. Hans bruna ögon mötte hennes blå. "Marie, vi kan inte hjälpa alla som har råkat ut för Ritas sjuka kreativitet..." började han försiktigt. Han såg hur hennes ögon genast fylldes med tårar, han hade väntat det och la snabbt in sin räddning "Vi måste stoppa Rita Solstrem innan hon dödar fler..."

Det var ett litet citat :P

Nu ska jag inte ta er tid längre, ha det bra!

Ni som orkar kan få läsa vad jag lärt mig om Amazonas från animal planet idag ;)

Det finns en sorts utter, jätteutter som kan bli två meter lång! :O
Det är bl.a. träden i amazonas som gör att det regnar så mycket där!! De suger upp MASSOR med vatten och använder bara lite, resten "andas" de ut i små, små öppningar i bladen. Den ångan regnar sedan ner igen. Den här "utandningen" kan man se bäst i gryningen :)
I Amazonasfloden (som btw är 10 gånger större i volymen än Missisippi) rinner det i vattenfallen 200 miljoner liter per sekund!!!
Den här skogen innehåller, en fjärdedel av jordens fåglar, och vissa forskare tror att den innehåller en tredjedel av jordens insekter, det finns så många sorters insekter där att alla inte ens har namn!
Pilgiftsgrodan är giftig på huden och kallas just pilgiftsgroda eftersom indianer har doppat (doppar, finns ju väl några isolerade stammar kvar) sina pilar i giftet. En sådan pilgiftsgroda i Colombia är så giftig så man dör om tar i den.


Kommentarer
Postat av: erika

svar: haha, bilderna är inne nu xD



älskar: Så Erika vaknade med en dallis under täcket, en schäfer som vräkte ut sig i fotänden och ont i ryggen ;)

Jag sov gott ^^



HAHA HAHA HAHA HAHA HAHA xD xD xD xD xD xD xD xD

2008-10-26 @ 19:29:44
URL: http://streetgirl.blogg.se/
Postat av: streetgirl

haha salladsblomman! :D

2008-10-26 @ 20:08:54
URL: http://streetgirl.blogg.se/
Postat av: Ellen

Grymma bilder! :) Jättehärligt och långt inlägg att läsa :D

2008-10-27 @ 17:57:05
URL: http://nogg.se/Bennikell
Postat av: erika

haha, självklart! :P

2008-10-31 @ 10:17:20
Postat av: Ellen

Kameran har en automatisk inställning som redigerar bort dom direkt, tror jag ;)

2008-10-31 @ 15:47:32
URL: http://nogg.se/Bennikell

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0