Patrik 1,5 & Motivationsbrist

Jag har ingen direkt motivation till att träna med Wira nu faktiskt, har inte haft det på ett tag, och det märks direkt!!! Totalt utom räckhåll från mina kommandon blir hon efter 2-3 dagar utan träning, och det känns lite halvsvårt att gå vidare om jag inte har grunden. Den får jag aldrig! Hon blir bättre Wira, men har även svackor. Framstegen kan komma snabbt och ibland knappt alls.
Vi har gått en allmänlydnadskurs, vi lärde oss lite nytt och så, men det behövs en kurs till. Ska se om HU ska ha en allmänlydnadskurs snart :)
Nu går vi official med Wiras hundrädsla. Hon har varit rädd sedan hon kom in i "spökåldern". Sedan blev hon påhoppad (men hon provocerade det själv innan) och då blev det värre. Vi har fått tips och försökt jobba med de. Antingen gör vi fel som vi inte märker eller så slutar Wira till slut lyssna på metoderna. Det har hänt typ alla vi testat med. Har hört av mig till en som har jobbat som hundlärare på skolan om problemet, ska även ringa till henne nån gång under slutet av löpet och boka tid för privathjälp, allt som går för att underlätta för både oss och Wira känns värt i nuläget, billigt skulle det bli med, men nere i Nordmaling dock... Men man kan alltid få det att funka på nåt sätt. Har jobbat på länge med en massa olika metoder. På 9 månader har vi sett mest framsteg (men har tränat med det betydligt längre), jag vill ha jämnare framsteg (och gärna större), men jag förstår att det kan ta tid. Och om tränarens idéer funkar på Wira har jag ju en erfarenhet rikare till nästa hund, som jag kan testa om det skulle behövas :)
Nu har vi även bokat tid till Wiras röntgen, på höstlovet så att jag kan följa med och hjälpa mamma ;)

Idag gick jag och halva klassen på bio, vi såg Patrik 1,5. Hela salongen satt och skrattade, så fantastiskt bra film alltså! :D rekommenderas väldigt mkt :) Sen var det ju otroligt kul att gå med klassen, jag trivs så bra! :D :D

Har blivit utmand av mamma :)

Vilken bok läste du senast?
Nu läser jag en engelsk bok, The cowboy steals a lady, eller nåt liknande :P

Är det övervägande kvinnliga eller manliga författare i din bokhylla?
Tror att de enda manliga författarna i min bokhylla är dom som skrivit en stor del av mina hundböcker....

När du läser en bok, räknar du ner hur många sidor som är kvar eller tänker du "nu har jag en fjärdedel kvar", "en tredjedel", "hurra bara hälften kvar"?
Är boken bra är det "glaset är halvfullt" medan en sämre bok är "yes! bara en fjärdedel kvar..."

Hur väljer du böcker du vill läsa?
Böcker jag hört ska vara bra, olästa böcker av en bra författare, och böcker som har roligt omslag och bra text på baksidan i biblo.

När blir en bok för lång?
Om den är dålig, eller för mkt onödigt beskriven....

Läser du lika gärna på engelska som på svenska?
Ja, oftast. Beror lite på humöret och svårighetsnivån på texten... engelska böcker alltså ;)

Vilken bok blev du senast berörd av?
En blomma i Afrikas öken - Waris Dirie
Såld - Zana Mushen

Kan du lämna en bok som du tycker är tråkig?
Oja!

Vilken bok lämnade du senast?   
Hmm... Matilda tror jag den hette... Den var om hypnoser.

Vilken genre är överrepresenterad i din bokhylla/lånar du ofta?
Fantasy tror jag ^^

Rekommendera fem författare!
STEPHENIE MEYER!!! (twilight-serien ^^)
Lotta Olivecrona (Vren <3)
Ann Brashare (systrar i jeans)
Waris Dirie (blomma i Afrikas öken)
K. A. Applegate (animorphs)

Jag utmanar:
Ellen (med Benny & Nikke)
Jacqueline (med Flame & Raffe)
Nilla (med Soda & Smulan)


Hade bra! :)
Hanna, Wira-pira Blåtira, Nilla pilsnerkorv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0