Shopping, röntgen

Wiras röntgen är bokad nu :) Vi ska dra iväg till Vännäs under höstlovets onsdag, sedan är det bara att vänta ;)

Idag blev det en liten dag med shopping, basket, hundträning och pluggande till djurkunskapsprovet :)
Vi börjar med shoppingen:
Vi märkte för någon dag sedan att hundmaten nästan är slut?! :O Så idag köpte vi en ny påse Eukanubas schäferfoder. Tittade även runt i Loboos reakorg och hittade ett lurvigt halsband på 55 cm som är vitt med svarta "nästan-fläckar" ;) Just det där halsbandet har vi tittat på länge åt Wira, så att hon ska få se ut som idol Nilla ;) Jag köpte det självklart ;) Wiras halsband är lite litet.... Och Nillas börjar bli nött... Båda två fick testa det och Nilla blev störtförälskad! ;) Mjukt och lurvigt = varmt xD Men just nu är det Wira som använder det.
Sedan bar det av till Onoff för att se om mina foton hade kommit, det visar sig, märker vi när vi kommer hem, att beställningen inte alls har gått ivög?! :O Så vi måste göra om den ikväll.... :(
Sedan blev det skoshopping eftersom jag har förstört snörningen på mina, ena hålet är nästan sönderdarget, och om jag råkar gå i en jättegrund vattenpöl känner jag hur socken blir blöt :S Det blev ett par nya VINTERSKOR, eftersom det redan är kallt och jag behövde nya. Dom är hur sköna som helst ^^

Det är snart vinter här, ibland är det minusgrader på nätterna och det fryser på... idag var det halkigt på asfalten av all frost...

Hundträningen gick bra, Wira fick träna länge, länge på ett moment till programmet innan Erikas basketmatch.

Erikas basketmatch:
var en ren lek för Comets. De vann över Boden med typ 99-39 elr nåt sådant, jag hänvisar er till Erikas blogg. Den matchen var mycket roligare att se på än A-lagets igår. Inga var i samma form som i slutet av förra året... :( de som var i bättre form än någonsin var Amy's fanclub, det är hennes kompisar från SFI, dom hade "uppgraderat sig" med trummor och en tjut-sak xD ni vet såna som ibland används på fotbollsmatcher, dom låter ju typ som en hel lastbilssignal ju xD
Dom kan verligen göra publiken mer med i spelet, dom utgjorde väl en minst 40-70 pers xD

Har pluggat lite nu till djurkunskapsprovet... det verkar bli stort... mkt vi ska kunna...
På måndag kommer jag inte orka plugga för då ska jag och Ellinor 07 mjölka :D

Jag vet inte vad det är för stört fel på min dators kortläsare men det funkar inte! :C har inte gjort det på 2 dagar!!!
Använde den externa nu... :(


Visst är dom söta som vilar sådär på varndra? ;)


En liten "ihop-squeezad" kulting under värmelampan :P


Den här bilden fotade Sara åt mig, tack :) Det är jag och Kåla som tränar lite showmanship, det vill säga utställning med kor ;)
Kåla har ett enormt underbett xD hela läppen är "utanför munnen". xD

Min ko Larva ska slaktas :( hon har/har haft (vet inte riktigt) typ staffaurus(??) så så fort hon har kalvat ska hon på slakt.... tråkigt men sant, men jag har inte varit nå mycket med hon än, det hade varit tråkigare med Kåla...

För er ko-intresserade kommer lite från Larvas, en SRB, mjölkkort.
Avelsindex 113 +11
Född 050711
Ska kalva 08.11.10 pappan till kalven är (om jag fattar papperet rätt) 1997 Långbo +22 DR
Har kalvat 07.10.23, fick då två tjurkalvar, 2904 och 2905
Senaste kollen på mjölken var 08.08.12 då mjölkade hon 26.9 lit med fett 4.7, protein 3.6, cell 3 och låg i JHK 1
       Hoppas hennes kalv blir en ko och inte en tjur så att kalven får stanna kvar på skolan.

Ikväll ska jag se Svensson, Svensson. Har missat det flera gånger, vill inte göra det igen :P

OJ! nu blev min pluggpaus över 1 timme! :O måste gå, vi ses!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0