Gullungar

Nu har jag skaffat mig en användare på glosboken.se, som Julia tipsade om, och vad allt gick fort att lära sig när man slapp rätta alla glosor själv. Ganska rolig läxträningssajt :)

Jag skulle träna mina gullungar idag, men Wira fick knappt vara ute fem minuter, för hon skulle till vilket pris som helst inte lyda mig! Så hon fick gå in och en mer arbetsvillig Nilla fick komma ut och trana fotposition och röra med nosen mot en klädnypa. :) Klädnypegrejen var lite svår, men det gick, och fotpositionen har blivit bättre :)
När jag kom in fick Wira klicka litegrann, vi tränar in nosen mot en post-it-lapp och att spela död. :) När jag vill att hon ska hålla nosen längre mot lappen elr om hon blir för ivirg börjar hon plocka läs dom och hålla i dom innan hon släpper ner dom på marken xD Spela död verkar hon tycka är roligt :)

Jag skulle klippa damernas klor igår, men det blev inte, så har klippt dom nu istället, alltid lika svårt att klippa klorna på Wiras baktassar! Måste nog försöka få till klotången som något roligt....

Nu måste jag läsa igen lite i engelskan som jag inte hunnit med och jag tror att jag ska ta the hedgehog imorgon på engelskan, vi ska skriva om ett djur som finns i Västerbotten. Kan inte så mycket om den skulle vara roligt att lära sig lite om den. Jag drömde nämligen om en igelkott för några veckor sedan, mitt inne i min totemdjursfundering till en teckning, så jag anser att det är mitt totemdjur ^^

Nä, nu väntar el inglés!
Tjo


Kommentarer
Postat av: Erika

Glosboken verkar ju vara rätt bra, kanske borde man göra en användare där..? Ha det så bra på engelskan :P

2008-09-15 @ 20:31:12
URL: http://streetgirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0