OH MY GOD!

JAG HAR RIDIT IDAG!! :O
Åh, hemskt var det ;)

Idag har min dag sett ut så här:

Växt- och djurliv i en timme, valde kännetecken för "rutan", vi har en ruta på 2-3 m x 2-3 m där vi ska hålla koll på vår biotop och märka förändringar, jag har en bit granskog :)

Fotografering efter att många, tack alla som hjälpte mig innan, försökt tuppera upp mitt hår med massor av hårsprej och ett löv i håret var det fotografering. Alla står i arbetskläderna våra med tupperat hår och en massa löv och tittar konstigt på Sara G som sitter i en jäättefin rosa klänning och värsta perfekta håret :P Men det blev tillslut att alla tittade in i kameran och verkligen GAPSKRATTADE när fotografen gjorde en hysteriskt rolig grimas ;)

Gympalektionen trodde vi blev inställd eftersom vi bara skulle ha 20 min på oss att orientera efter alla ombyten. Men så såg vi lärarn och kollade att han verkligen visste att vi hade haft skolfoto och inte skulle hinna vara med, men det hade han ingen aning om! :O han måste ha trott att hela klassen skolkade :S aja, vi ska få orientera nästa gång med så vi skulle få en chans :)

Arbetsliv Naturbruk HÄST  tre timmar häst, jag är lite rädd för dom ^^
Vi började med en timme teori, helt okej, fick veta lite basic facts om kursen och hästlinjen :)
nästa timme var ridning :O Efter 4 försök upp på hästen satt jag på henne, halvblodet (Sara har lärt mig namnet ^^) Donna. Då hade vi sänkt stigbygel för att jag skulle komma upp, men jag kom upp ;) Sedan när en tjej i jordbruk skulle flytta upp stigbygeln igen var jag rädd, jag skakade lite där på hästen... men sedan klarade jag att styra henne hyfsat när hon gick :D Men på travet, inte snabbt, tjejen som hjälpte mig joggade bredvid, såg ridläraren att jag hade lite problem med att sitta kvar och hålla i tyglarna samtidigt xD så hon sa "Hanna, håll i dig i sadeln så styr Hanna (hon som sprang bredvid) hästen" heheheheh :P Sedan vi avsittningen bad jag läraren hålla i hästen åt mig medan. Sedan när jag berättade för Ellinor att jag är hästrädd hörde läraren det och tyckte att det var helt lugnt med tanke på att jag inte är van vid dom.
Sedan var det en timmes körning, JÄDRAR VAD KUL DET VAR! :D Då fick jag köra Lorvtroll, en halvstor häst och han klarade jag av att styra i en "hinderbana" (skulle styra honom mellan några koner som stod i lite "oordning") i trav :D Men det är mkt lättare att sitta i en vagn ^^ I länkarna finns bilder och lite info :)

Tog mig hem helskinnad ;)

Gick en 45-mins promenad med Wira i jakt på hundar :) Men vi hittade tyvärr inga, så det blev en ren strosningsprommis, men det funkar det med ;)


Kommentarer
Postat av: Streetgirl

oj, vilken dag! bra att du inte blev för rädd för hästen xD

2008-09-22 @ 21:09:33
URL: http://streetgirl.blogg.se/
Postat av: Nilla

Har med ridit i skolan, det är jättekul:D fast jag fick ingen hjälp fast jag inte kunde rida;P men jag lyckades iaf till slut;P

2008-09-23 @ 14:51:30
URL: http://www.soda-golden.com
Postat av: Mamma Fina & Johanna med familj

Hej hej brudar!



Lät som om ni haft en ganska trevlig dag med massor av äventyr. Snart ska ni nog se att både du & Wira blir riktiga häst & stall brudar ;)

2008-09-24 @ 08:28:03
URL: http://www.bullerbacken.com
Postat av: Sabine

Haha du är bara för rolig ;).Men du var modig! Hade aldrig hoppat upp på en SÅ stor häst :O.Kul att allt går så bra med Wira,hon är ju så fin :)! Är du taggad på djurkunsapen nu :)?

//Den som sitter på andra sidan bänkraden ;P XD

2008-09-24 @ 13:15:50
URL: http://www.freestylegolden.webb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0