Paradise Hotel

Kikar på Paradise Hotel, det är ju bara rent spel, alltså! Jag fattar inte hur dom orkar med det, det är ju värre än Robinsons alla pakter ;) Jag vet inte vem jag hejar på, jag vet inte vem som vinner heller, trots att det är repris, men jag tror att det avgörs någon gång under kvällen, det är ett maraton typ :P

Lånade några barnböcker på spanska med mycket bilder i, dom får kompensera för alla kolböcker med för få bilder xD Blev nästan lite sugen på att rita en serie, men jag vet att jag inte har tålamodet till det. Det tar alldeles för lång tid :P

Jäsiken vad det är svårt med konjunktioner och propsitioner i svenskan alltså! Mkt fel i det där kompendiet, men jag lär mig väl snart hoppas jag... häftet innehåller felaktiga meningar men jag tycker att alla låter rätt. T.ex.
"Råttan luktar på maten före den smakar på den" jag märkte inget fel och när jag frågade läraren sa hon att det var för att jag var norrlänning ;) man kan säga mening så här men enligt rikssvenskan skulle "före" bytas ut mot "innan"...
ojojojoj det här kommer bli jobbigt innan man lärt sig det där... ;)
men nu är pausen slut, höres!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0