Skoldagen idag

Idag var djurkunskapen den absolut bästa tiden i skolan :D jag skulle bara kunna ha djurkunskap om jag fick, det är så roligt! :)
Idag kom vi innan läraren och passade på att gå och hälsa på våra kalvar, alltid lika roligt att se Kåla igen, ännu roligare när hon är social :) När sedan läraren kom klättrade vi in i skolans taxi-traktorvagn med lärarens working kelpie-hane som skulle hjälpa till med vallningen :) Väl framme i lammhagen fick Easy (eller om han hette Isi eller liknande) valla in alla lamm in i fållan. Många som hade blivit könsmogna, så nu var vi tvungen att skilja ut tacklammen från bagglammen, eftersom skolan inte vill ha mer lamm nu ;) Det är ryafår vi har här :) Fina med fin päls :) Vi fick även könsbestämma lammen som en veterinär ska göra, det vill säga känna efter... jag fick låna Sabines handska, tack och lov ;)
Sedan skulle vi iväg med tacklammen till tackhagen, så in i traktorn igen med tre lamm, och ena var det så synd om jättestressad, men hon kom fram helskinnad och kan nu få lugna ner sig med mamma :)

Vi han snabbt springa in i grishuset, på BB-avdelningen, blev helt förälskad i en kulting, svart-skär :) Hur söt som helst!
Fick även hålla i en, dom luktar så gott ^^ Dom luktar verkligen inte äckligt som många tror. Men sedan när vi skulle som det var en kille eller tjej började ha  skrika jättehögt ch gällt, han lät som om han skulle dö! Men då tog läraren och visade, eftersom hon är van och kunde hantera honom bättre än jag, man tror inte att en så pytteliten griskulting (samma storlek som en chihuahua) kan sprattla sådär mycket ;)

Men nu måste jag stänga ner eftersom mamma kommer och hämtar mig nu, vi hörs!

Kommentarer
Postat av: Erika

då är du snart hemma? ;) ;)

2008-09-25 @ 16:36:01
URL: http://streetgirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0