Välkommen till min nya blogg!

Jag kanske ska ta och passa på att presentera mig själv så här mitt i Idol;
Jag heter Hanna Johansson och går på Forslundas Naturbruksgymnasium i Umeå. Där läser jag naturvetenskapsprofil för att eventuellt läsa vidare till veterinär.
Jag gillar att se på film, några favoriter är Dirty Dancing 2, Step up och Porky's-filmerna.
Jag tränar mina två hundar, en dalmatiner och en schäfer, därav namnet Dalfer ;)
Mina hundar heter Nilla och Wira. Nilla tränar jag freestyle med, en ganska söt syn med en dalmatiner som skuttar och snurrar runt ;) Wira tränas däremot mest i allmänlydnad eftersom hon är odygdig som nånting ;)

Jag har en hemsida med hundarna, www.influensaekipaget.webb.se kika gärna in där :) Där kommer det stå mer om hundträningen och så :)

Idag i skolan hade vi djurkunskap, tänk att det var hela två veckor sedan jag fick krama om "min" kalv, Kåla, eller egentligen heter hon 835 eller Ninni. Vi har alltså "fått" en kalv av skolan som vi väger och sjåar med ;) Så idag fick vi väga dom igen, hon har bara gått upp 2 kg på två veckor! En liten kalv som nu väger 57 kg, men läraren sa att det inte var något fel på henne dock. Så fick jag lyssna på hennes hjärta och utställningsträna med henne xD Hon skuttade omkring litegeann och sprätte sådär gulligt med bakbenen, men det är inte lika gulligt om man ska hålla i den där kalvens grimma samtidigt xD Men jag har tur som har en lugn och lätt kalv :)

Nun ska jag äta upp det sista av min kexchoklad, som jag faktiskt har lyckats spara i hela två dagar! :O och se vad mamma tittar på för nåt skojt på TV:n :)

Höres!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0