Ett tag sen...

Hejsan!

Idag är det söndag, skolan började i torsdags... Inte fullt lika jobbigt som jag trodde det skulle vara och på onsdag börjar de efterlängtade hundtimmarna!!

Idag har jag klippt klorna på tjejerna, rengjort Wiras öron och kammat ur ett ton fällpäls från henne 
Hundarna har fått busa lite och höglöps-Nilla fick sig en liten prommis innan mamma, jag och Wira drog ut till Ön i hopp om att hundarna på BK skulle ha tinat fram lite
Och tänk det hade de!   Först skällde Wira och hade sig men efter lite duschar kunde hon lugnt sitta där och kika på en malle, en korth. collie och en schäfer.  Collien kom riktigt nära med när den tränade, 5-6 meter, och Wira brydde sig inte ett smack!!  Sedan ville colliens matte skotträna helt okej för oss alla som var där. Första skottet reagerade Wira genom att bara uppmärksamma ljudet, en annan gång titatde hon upp i himlen, vem vet det kanske faller en fågel  Sedan hade hon fullt sjå med att titta på mig, de andra hundarna och att leta korv som hon inte hann fånga när jag kastade dem till henne  Varken hundarna eller skottet blev värre av det andra  Eva-Karin (instruktören vi gått hos) skulle ha sett henne där alltså!!

Igår hade vi en shoppingdag, jag, mamma och Erika  vi köpte en ny påse Eukanuba, dogsen äter oss ur huset  Och vi fick då en påse extra eftersom vi har köpt 10 st. Köpte en påse Denta Rask, mums tyckte tjejerna  Sedan köpte jag en bok som heter 100% choklad, har gjort en varm choklad a la Mexico, den är med chilikrydda, den blev lite vattnig.... Sedan har jag gjort en tårta på kladdkakebottnar och med färskostchoklad på toppen, men det blev lite mycket glasyr...

Är duktig! Har räknat 10 mattetal idag, sen blev jag less ^^

Har tagit Wiras pärm och gjort om den till en hundpärm som jag sätter in lite olika, skojiga papper i


Lilla busungen


Nilla försöker fånga en korv




Buuus kan ju


Flickorna i en naturlig studio

Jag har fått en kusin till!

Kusinen hos mamma Leck


Jag och lilltjejen


Kommentarer
Postat av: Ellen

Vad duktig och engagerad du är i Wiras träning :)



Svar på en kommentar; Ja, jag vill gärna ha en bc valp och vi fick ju ta en om vi ville ;) Ska faktiskt dit ikväll och hälsa på :) Men den sista hanvalpen som vi kunde få är tingad nu, om ryktena stämmer. Så det får vänta med valp.. :/

2009-01-12 @ 10:56:59
URL: http://nogg.se/Bennikell
Postat av: Angelica

Hon är så gullig och fin!! :] ^^

2009-01-12 @ 13:47:00
URL: http://punfervokef.blogg.se/
Postat av: erika

vad kul att du fått in smilisar! :P

2009-01-13 @ 17:40:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0