Helgen + smått & gott

Helgen har spenderats hos mormor och morfar, i alla fall för mig och hundarna  Erika och pappa har varit i Luleå på regionsläger 2, det hade gått bra om man läser mellan Erikas överdrivna självkritik  Hon är som jag, alldeles för självkritisk. Man ska inte ha allt för höga förväntningar på sig själv från början utan ha en nivå som faktiskt kan uppnås innan man börjar med nivån som ligger 15 steg bort.
Jag vet att hon Erika har varit superduperduktig som vanligt!
Nu hör jag hur mamma och Erika berättar för pappa hur GPS:en hade sagt på väg från Erikas match i Holmsund: "Sväng till höger. Nej!"  Jag trycket på nej till simulering av vägen och då blev det sådär, det lät som att hon sa fel
Tillbaka till helgen. Pappa hade tydligen lyckats charma en kvinna på lägret som är känd som "bitchen" här hemma  Genom att komma in i lokalen eller nåt sånt  Sedan hade pappa snackat med alla på läktaren, inklusive Ellens pappa, så pappa visste att Ellen gick NV
Mamma var i Nynäshamn med jobbet och berättade ruggigt skojiga historier som en föredragare berättat

Hos mormor och morfar har alltså jag och tjejerna bott. Mormor tyckte att jag var ambitiös som pluggade hela helgen med fortplantning och förlossning till djurkunskapsprovet imorgon, roligt att höra  Nu orkar jag inte plugga mer, punkt slut. Hoppas att jag inte blir alltför "tagen på sängen" imorgon av provet bara
Igår blåste det så mycket så Nilla fick bara en kort prommis, vilket jag ångrar nu... Wira fick gå nästan till Långsjön.
Idag tog jag med mig Nilla nästan lika långt som jag, Wira och mormor gått igår. Nilla tyckte det var jätteskoj!  Särskilt med taxen hon såg längre fram på vägen, så är det med en tik som just nu befinner sig i höglöpen 
Wira gick jag och mormor med nästan till Haratjärnsvägen. Först skällde hon lite på älghunden Knut som bor tvärs över gatan från mormor och morfar, sedan på taxspåren. Efter det hoppade hon ett skutt upp i snövallen vid vägkanten och sen direkt ner igen, så gjorde hon ett tag  Sedan skällde hon nåt så hemskt! Inte rädd utan skällde, spanade lite och skuttade omkring. När vi vände såg vi att det var alldeles fullt av älgspår efter hela den sträckan!  Så nu är Wira alltså "älg-slash-fågelhund"

Jag har tvingat pappa (mot hans vilja) att lyssna när jag förklarar vilka hormon som funkar varstans i en äggstock.

Imorgon börjar min intensivkurs i skoterkörning. Jag ska gå med Ellinor som ska gå med sin killes syster  Måndag till onsdag är det teoripass och på torsdag skrivning och körning på lördag. Så nu kikar jag och pappa på skotrar. Han vill ha en Arctic cat ZR700 och jag vill ha en Ski-Doo MXZ  Men vi har kikat på SRX och VMAX med... Pappa vill ha lite att köra med och jag vill ha ett snyggt utseende på den (men den måste vara bra med )

Som sagt imorgon är det prov och glosor... I princip hela veckan är det skoterkurs, calcprov på fredag som måste pluggas stenhårt på i skolan, har typ bara tid där... och allmänlydnadskursen hos Eva-Karin börjar på söndag.
På onsdag ska vi ha med oss hundarna på hundtimmen, så Wira får väl träning där då.  Plus att Wira måste få bra mycket hundmötesträning innan söndag! Hade tänkt fråga Aleq och Aitic idag, men de svarade inte, sen fick jag veta att de typ ligger i magsjuka, ajaj.

Jag och Sabine har kommit med på en freestyleinstruktörsutbildning i slutet av mars!!

Nu ska jag nog gå isäng... jag måste läsa lite till imorrn i några böcker... Just ja! Jag måste skriva en liten sammanfattning i säkerhet i labbar till kemin innan onsdag... Som sagt full vecka!

Vi hörs!

Kommentarer
Postat av: erika

det var inte självkritik, det var sant

2009-01-19 @ 15:06:35
Postat av: Rasmus

hej hanna jag har blivit med blogg!! läs den!

2009-01-19 @ 18:27:15
URL: http://mycamelisnamedmofo.blogg.se/
Postat av: Rasmus

hej hanna jag har blivit med blogg!! läs den!

2009-01-19 @ 18:28:38
URL: http://mycamelisnamedmofo.blogg.se/
Postat av: Ellen

Haha antar att det är Ellen som i mig du menar? ;) Vad roligt! :) Lyx att få träna hund på skoltid hörrudu ;) Själv vallar eller tränar vi agility varenda helg sålänge det är ljust... Skitkul rent ut sagt med instruktörsutbildningen, vi kanske möts där? ;) Hur löser ni det med boende? Och hur ska ni ta er från Tyresö och till boendet?

2009-01-19 @ 18:40:29
URL: http://nogg.se/Bennikell
Postat av: Ellen

Såg att utbildningen inte skulle hållas på Tyresö nu. ;)

2009-01-19 @ 18:55:58
Postat av: Ellen

Haha inte säkert ännu ;) men hoppas på det.

2009-01-21 @ 19:43:53
Postat av: Nilla och Soda

stackars din far XD

2009-01-21 @ 22:29:15
URL: http://www.soda-golden.com
Postat av: Mofo

hannskämten läggs upp en gång i veckan

2009-01-22 @ 22:23:27
URL: http://mycamelisnamedmofo.blogg.se/
Postat av: Angelica

Kanske dags att uppdatera? xD

2009-01-25 @ 21:19:29
Postat av: Ellen

Vi kommer nog också bo på Ibis.. :) Dåligt med uppdateringar här ;)

2009-01-27 @ 09:24:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0