Smärre bildbomb

Då var det dags igen; att uppdatera er om vilka underbart söta odjur jag har här hemma! Jag har haft en liten fotosession med Den Skeppsbrutna Piraten och Prickigkorven idag i utbyte mot några frolicbitar.


En Pirat som slagit sig ner i fotposition.


Wirusets pose (och ibland själva Wiruset...) lever upp till Nillas sjal, som hon fick testa för första gången idag. Oj, vad nöjd hon var över den!


Gullungen bjuder på en spinn.


Men tillslut blir det för varmt i solen, så då passar man på att vila i skuggan en stund.

Efter Piraten hade tränat lite var det Nisses tur att tränas och fotas.


Nilla tycker inte lika mycket om sjalen, men den funkar


Prickigkorven sträcker ut sin långa svanhals.


"Avslutar fotosessionen gör man med en pose från sidan..."

Idag har jag och mamma varit och lämnat in mitt 18-55 objektiv på reparation eftersom autofokusen inte fungerar, och inte heller överslaget till manuellt fokus. Vi handlade även en hel del på Maxi, så nu har vi så vi kan göra smörgåstårtor, prinsesstårtor och bullar till min födelsedag imorgon.  18 år och på grinåret, som morfar brukar säga  Ikväll, när det har svalnat kommer damerna få sig varsitt spår; Wira kommer få ett lite längre asfaltsspår, sedan får jag se om Nillan får ett kort asfalt eller om hon får ett skogsspår.

Igår var det ännu en fotografering, men då av Erika och basketbollen. Vi bjuder på en bild.



Tänkte även slänga in lite fler bilder från i sommar.


En Skeppsbruten Pirat som försöker massakera den stora, farliga bläckfisken... Någon har sett för mycket på Pirates of the Caribbean-filmerna, tror jag...


Mission accomplished. Notera en bläckfiskarm vid ena bakbenet...


Pilsner har testat på att cykla igen.


Sedan avslutades kvällen i soffan framför Stadskampen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0